Žmogaus socialinės integracijos centras
Veiklos planas
PATVIRTINTA
VšĮ „Žmogaus socialinės integracijos centras“ direktoriaus
2023 m. sausio 2 d. sprendimu Nr.
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS „ŽMOGAUS SOCIALINĖS INTEGRACIJOS CENTRAS“
2023-2024 METŲ STRATEGINIS VEIKLOS PLANAS
I SKYRIUS
ĮVADAS
Valdymas, teisinė bazė. Viešoji įstaiga „Žmogaus socialinės integracijos centras“ savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Socialinių paslaugų katalogu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kitais teisės aktais, savivaldybių, kuriose teikia paslaugas (toliau – Savivaldybė) tarybos sprendimais, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, Savivaldybės mero potvarkiais ir Įstatais.
Viešoji įstaiga „Žmogaus socialinės integracijos centras“ yra globojamo asmens atstovas pagal įstatymą, turintis įstatymų nustatyta tvarka užtikrinti asmens psichosocialinę gerovę, ginti jo teises, teisėtus interesus ir pagal poreikį atstovauti jam. Įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga.
Įstaigos savininkas – Vidutė Lidžienė.
Įstaigos buveinės adresas Sandėlių g. 2, Tauragė. Įstaigos kodas 300085270. Pagrindinė įstaigos veikla pagal ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 redakcija): Sveikatos priežiūros, švietimo, kultūros ir kitų socialinių paslaugų, išskyrus socialinį draudimą, veiklos reguliavimas (84.12); Kitas mokymas (85.5); Švietimui būdingų paslaugų veikla (85.60); Kita žmonių sveikatos priežiūros veikla (86.90); Nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla (88.10); Kita, nesusijusi su apgyvendinimu, socialinio darbo veikla (88.9); Vaikų dienos priežiūros veikla (88.91); Kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla (88.99); Vaikų poilsio stovyklų veikla (55.20.20).
Viešosios įstaigos „Žmogaus socialinės integracijos centras” vizija – būti modernia, bendradarbiaujančia įstaiga, teikti kokybiškas psichosocialines paslaugas, taip stiprinant visuomenės psichosocialinę gerovę.
Viešosios įstaigos „Žmogaus socialinės integracijos centras” vertybės:
Empatija – gebėjimas įsijauti į žmogaus emocinę būseną. Su klientu būti čia ir dabar.
Tolerancija – padedame žmogui nepaisant jo lyties, amžiaus, rasės, išpažįstamos religijos, socialinės padėties visuomenėje ir t.t.
Komandiškumas – gebėjimas dirbti komandoje, spręsti asmens problemas, sutelkiant skirtingų sričių specialistus, siekiant suteikti kuo efektyvesnią kompleksinę pagalbą.
Nuoširdumas – mūsų specialistai pasižymi nuoširdžiu noru padėti nelaimei ištiktam žmogui.
Patikimumas arba konfidencialumas (nežinau kuris čia geriau derėtų) – besikreipiančiajam į mus stengiamės užtikrinti saugią aplinką. Kartu su klientu judame mažyčiais, bet užtikrintais žingsneliais link pokyčių. Sužinota informacija apie klientą be jo sutikimo yra niekam neskelbtina.
Omptimizmas – kokia bebūtų žmogaus situacija mes tikime, kad jis gali pasiekti pokyčių.
Viešosios įstaigos „Žmogaus socialinės integracijos centras” tikslai – stiprinti visuomenės gerovę, veiksmingai spręsti socialinius iššūkius ir problemas, taip pat palengvinti ir skatinti teigiamus socialinius pokyčius, siekiant pozityvios asmens socializacijos ir integracijos į visuomenę, organizuoti ir teikti bendruomenines psichosocialines paslaugas, atitinkančias individualius asmens poreikius, taip didinant socialinę įtrauktį.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS MISIJA
Misija skatinti, kurti, plėtoti ir įgyvendinti novatoriškas socialines iniciatyvas ir patenkinti visų socialinių grupių interesus. Mums svarbu efektyvios socialinės naujovės – idėjos, mintys, sprendimai, strategijos, koncepcijos, modeliai, darbo metodai, veikla, kurią įgyvendina aukštas kompetencijas ir ilgametę darbo patirtį turintys specialistai.
Vizija būti pirmaujančia psichosocialinių paslaugų įstaiga, kurioje klientams siūlomas platus kokybiškų paslaugų spektras, dirba patyrusi profesionalių specialistų komanda, naudojami patikimi metodai, supa jauki aplinka ir draugiškas personalas.
III SKYRIUS
VEIKLOS FUNKCIJOS
„Žmogaus socialinės integracijos centras” funkcijos:
- Teikti psichosocialines paslaugos vaikams, paaugliams, šeimoms;
- Didinti skirtingų paslaugų psichosocialinei gerovei prieinamumą;
- Teikti konsultacines, motyvavimo irk t. paslaugas darbo neturintiems asmenims, ilgalaikiams bedarbiams;
- Teikti skubią pagalbą įvykus krizei (savižudybei, nelaimingam atsitikimui ir pan.);
- Organizuoti operatyvią mobilios pagalbos teikimą;
- Teikti psichosocialines paslaugas vienišiems asmenims, senjorams;
- Teikti psichologo konsultacijas ir kitą psichosocialinę pagalbą onkologiniams ligoniams bei jų artimiesiems;
- Organizuoti vaikų stovyklas ir kitą užimtumą.
- Sudaryti klientui teigiamą emocinę aplinką, užtikrinant geranoriškus, pasitikėjimu ir pagarba pagrįstus santykius;
- Bendradarbiauti su savivaldybės administracija (tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi ir kitais specialistais), Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau-VVTAĮT) specialistais, globos centrais ir kitomis socialinių paslaugų įstaigomis, švietimo, sveikatos, teisėsaugos įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, suinteresuotomis kliento gerove;
- Dirbant su klientu vadovautis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis, ES Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu ir Konvencija dėl asmenų apsaugos ir kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, Psichologų profesinės etikos kodeksu, Socialinių darbuotojų etikos kodeksu ir kitais LR teisės aktais.
- Vykdyti kitas įstatymuose numatytas funkcijas, siekiant užtikrinti kliento fizinę, emocinę ir socialinę gerovę.
„Žmogaus socialinės integracijos centras“ veiklos funkcijos:
Centras teikia psichosocialinio konsultavimo, švietimo, užimtumo paslaugas, kurios stiprina kliento gerbūvį, padeda tenkinti skirtingus poreikius, kas prisideda ir stiprina sklandžią įtrauktį į visuomenę. Paslaugas teikia susivieniję į komandą kompetentingi aukštos profesinės kvalifikacijos specialistai turintys:
- Psichologijos magistro laipsnius;
- Viešojo administravimo magistro laipsnius;
- Ugdymo mokslo magistro laipsnius (šeimos edukologija ir vaiko teisių apsauga, socialinė pedagogika);
- Trys specialistai šalia magistrų turi socialinio darbuotojo bakalauro laipsnį, šeši psichologijos bakalauro laipsnį, trys edukologijos bakalauro laipsnį, keturios pedagogo kvalifikaciją.
Taip pat komandoje yra:
- Geštalto psichoterapijos praktikė;
- Specialistė, praktikuojanti mediacijos metodą (išklausiusi visą mediacijos kursą);
- Teisės psichologijos teismų praktikė;
- Meno terapijos praktikė;
- Psichologai yra Lietuvos psichologų sąjungos nariai, visi turintys ilgametę psichologinio darbo praktiką;
- Visi specialistai turi patirties dirbant savivaldybių, ES projektuose, kurie orientuoti į žemiau išvardintų paslaugų teikimą. Paslaugas teikia visoje Lietuvoje.
Paslaugos teikiamos lietuvių, rusų, anglų, vokiečių k.
Centro veikla:
- Konsultuoja vaikus, paauglius, asmenis, šeimas, poras, senjorus, asmenis, turinčius negalią;
- Veda vaikų ir tėvų ryšio stiprinimo programas (vaikų, tėvų ir vaikų grupės; individualios psichologo ir socialinio darbuotojo konsultacijos);
- Organizuoja paauglių socialinių įgūdžių formavimo grupes;
- Organizuoja įvairias savipagalbos grupes;
- Veda pozityvios tėvystės kursus;
- Skatina psichohigienos įgūdžių formavimąsi, pabrėžiant jo svarbą ir naudą;
- Formuoja pozityvaus elgesio skatinimo modelius;
- Orientuojasi į nedarbo problemos sprendimą;
- Prisideda prie visuomenės gyvenimo kokybės, emocinės, psichosocialinės sveikatos gerinimo;
- Vykdo smurto, skyrybų, savižudybių ir kt. prevenciją;
- Organizuoja kryptingą užimtumą;
- Vykdo nusikalstamumo prevenciją;
- Gerina resocializaciją ir reintegraciją asmenų, linkusių nusikalsti;
- Veda smurtinio elgesio keitimo programą (akredituota Lietuvos Kalėjimų departamento prie Teisingumo ministerijos);
- Skaito paskaitas, seminarus, mokymus;
- Vykdo karjeros konsultavimo paslaugas;
- Vykdo mobilios komandos funkciją;
- Teikia pavėžėjimo paslaugas.
Paslaugų gavėjai:
- Šeimos, poros, vaikai, paaugliai, pavieniai asmenys, turintys psichosocialinių problemų;
- Šeimos, vaikai, paaugliai, turintys raidos ir kt. sutrikimų.
- Nukentėję nuo smurto artimoje aplinkoje;
- Priklausomybę, turintys asmenys;
- Krizinėje situacijoje esantys asmenys;
- Darbo neturintys asmenys, ilgalaikiai bedarbiai;
- Probacijos tarnyboje registruoti asmenys;
- Onkologiniai ligoniai;
- Iš įkalinimo įstaigų grįžę asmenys;
- Vieniši asmenys;
- Senjorai;
- Asmenys siekiantys pagerinti savo gyvenimo kokybę;
- Kliento aplinka (kas turi įtakos spartesniam kliento pasveikimui, integravimuisi, įsitraukimui į socialinį gyvenimą).
- Klausos negalę turintys asmenys.
IV SKYRIUS
VŠĮ „ŽMOGAUS SOCIALINĖS INTEGRACIJOS VENTRAS“ VEIKLOS STRATEGIJA 2023-2024
Strateginis tikslas:
Plėsti ir efektyvinti psichosocialines paslaugas Vakarų Lietuvoje, taip prisidedant prie visuomenės gyvenimo kokybės gerinimo.
Uždaviniai strateginiam tikslui įgyvendinti:
- Pritraukti kitų ar projektinių lėšų, rašant ir dalyvaujant rajono, šalies, ES projektuose.
- Didinti Įstaigos valdymo efektyvumą, skiriant ypatingą dėmesį komandinio darbo vystymui ir darbuotojų kompetencijų tobulinimui.
- Efektyvinti skirtingas psichosocialines paslaugas, atsižvelgiant į atskirų savivaldybių, bendruomenių, asmens poreikius.
Uždavinys | Priemonės | Matavimo rodikliai, rezultatai | Atsakingi asmenys | Ištekliai |
1.Pritraukti kitų ar projektinių lėšų, rašant ir dalyvaujant rajono, šalies, ES projektuose. | – Nuolat stebėti galimus teikti projektus, kurie orientuotųsi į psichoosocialinių paslaugų teikimą, taip gaunant finansavimą bei juos teikti; – Pagal galimybes dalyvauti savivaldybių Tarybos posėdžiuose, kituose susitikimuose, kurie turėtų reikšmingos vertės, kuriant psichosocialinių paslaugų paketą bei jį įgyvendinant. | -Esant galimybei teikiami projektai, gauti finansuoti psichosocialines paslaugas. -Darbuotojai tobulina projekto rašymo įgūdžius. | Įstaigos vadovas, darbuotojai. | Žmogiškieji resursai |
2. Nuosekliai tobulinti darbuotojų profesines kompetencijas. | -Kelti darbuotojų kvalifikaciją, plėsti jų kompetencijas, įgalinti darbuotojus veikti bendruomeniniu principu. -Bendradarbiauti su savivaldybėmis, savivaldybių institucijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis ir pan. | -Kiekvienais metais, kiekvienas darbuotojas yra išklausęs ne mažiau kaip 16 ak.val organizuojamų seminarų ar kursų susijusiu su psichosocialinių paslaugų efektyvinimu. Darbuotojai įgis naujų žinių, kurias galės pritaikyti tiesioginiame darbe. | Įstaigos vadovas, darbuotojai. | Žmogiškieji ištekliai, projektinės lėšos |
3.Efektyvinti skirtingas psichosocialines paslaugas, | -Paįvairinti paslaugų paketą, atsižvelgiant į Lietuvos, atskirų savivaldybių, žmonių poreikius: -Teikti konsultavimo ir tarpininkavimo paslaugas; -Į įstaigos darbą įtraukti savanorius iš Lietuvos ir užsienio šalių. – Didesnį paslaugų paketą teikti vienišiems asmenims. | -Įstaigoje atsiras naujo inventoriaus, priemonių. -Taip pat paslaugas pradės teikti antras priklausomybių specialistas. -Organizuoti skirtingus psichosocialinius užsiėmimus vienišiems asmenims. | Įstaigos vadovas, darbuotojai. | Žmogiškieji ištekliai, Projektinės lėšos. |
4.Organizuoti ir vykdyti psichosocialines paslaugas skirtingose savivaldybėse. | -Surasti partnerių, pasirašyti paslaugų pirkimo sutarčių, bendradarbiavimo sutarčių su skirtingomis savivaldybių institucijomis, bendruomenėmis, asociacijomis. -Prisidėti prie visuomenės psichosocialinių paslaugų paketo pasiūlymo didinimo, atsižvelgiant į skirtingus poreikius, Lietuvos problemines sritis. | -2023-2024 įkurti arba surasti patalpas psichosocialinei veiklai vykdyti skirtingose savivaldybėse. -Darbuotojai dalyvauja konferencijose, pasitarimuose, susitikimuose, kur aptariamos psichosocialinės aktualijos ir problematika. | Įstaigos vadovas, darbuotojai | Žmogiškieji resursai, finansiniai ištekliai (savivaldybių, kitų įstaigų), projektinės lėšos. |
5. Klientams padėti socializuotis visuomenėje. | Padėti sutvarkyti dokumentus. | 2023-2024 Klientai sužinos, kur reikia kreiptis sprendžiant vieną ar kitą problemą. | Įstaigos vadovas, darbuotojai | Žmogiškieji resursai |
6.Stiprinti klientų pasitikėjimą specialistais. Didinti klientų skaičių, plečiant paslaugų spektrą. | – Supažindinti klientus su reikiamų paslaugų gavimu. – Informacijos sklaida. | – Sudaryti sąlygas klientams patiems ieškoti problemos sprendimo būdų, patiems kreiptis. – Dėmesį skirti viešinimui (spauda, Face book paskyra, įstaigos internetinė svetainė, informaciniai leidiniai: skrajutės, lankstinukai, informatyvios kortelės). | Įstaigos vadovas, darbuotojai | Žmogiškieji resursai |
V SKYRIUS
2022-2024 METŲ PROGRAMOS SĄMATA
(savivaldybės, projektinės irk t. lėšos)
Eil.nr. | Išlaidos pavadinimas | Metai | ||
2023 | 2024 | 2025 | ||
1. | Darbo užmokestis pinigais | |||
2. | Socialinio draudimo išmokos | |||
3. | Prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos | |||
4. | Ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos | |||
5. | Transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos | |||
6. | Materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos | |||
7. | Materialiojo turto paprastojo remonto išlaidos | |||
8. | Kvalifikacijos kėlimo išlaidos | |||
9. | Komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos | |||
10. | Informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos | |||
11. | Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos | |||
Iš viso: |
VI SKYRIUS
ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI
2023-2024 metams
Eil. nr. | Pareigybė | Pagal atskiras sutartis (darbo, projektinio darbo, individualios veiklos vykdymo pažymą) |
1. | Administracija | 1 |
2. | Psichologai | 4 |
3. | Socialiniai darbuotojai | 3 |
4. | Socialinis pedagogas | 1 |
5. | Priklausomybių konsultantai | 2 |
6. | Užimtumo/karjeros specialistas | 5 |
7. | Emocinės paramos konsultantas | 1 |
8. | Specialistė konsultantė | 1 |
9. | Specialistai, praktikuojantys mediacijos metodą | 2 |
10. | Lektoriai | 11 |
11. | Teisininkas | 1 |
12. | Buhalteris | 1 |
VII SKYRIUS
APLINKOS IR IŠTEKLIŲ ANALIZĖ
Psichosocialiniai veiksniai
Visiems Įstaigos klientams reikalingos psichosocialinės paslaugos. Daugelis klientų turi sudėtinių problemų: sveikatos, priklausomybių, santykių, išgyvena krizes, yra patyrę smurtą, turi problemų su teisėsauga, atsisako lankytis pas savivaldybės įstaigoms priklausančius specialistus. Daugelis jų patyrę smurtą, prievartą, skurdą, nepriežiūrą, netektį, turi žemus gyvenimo kokybės rodiklius. Dirbant su klientais darbuotojai vadovausis teisingumo, protingumo, įstatymo viršenybės, teisių – pareigų balanso, etikos principais, kurių tikslas – gerinti piliečių gyvenimo kokybę ir veikti klientų bei visuomenės interesų labui.
Klaidingas požiūris – tikimasi šimtaprocentinio elgesio pokyčio staiga.
Ekonominiai veiksniai
Ekonominiai, emociniai sunkumai lemia įvairias psichosocialines problemas: priklausomybę nuo alkoholio, narkotikų, prastą emocinę sveikatą, savižudybes, nedarbą ir pan. Svarbiausi uždaviniai ir toliau išlieka skurdo ir socialinės atskirties mažinimas, įtraukimas į darbo rinką ar mokymąsį, psichosocialinės, emocinės sveikatos gerinimas tarp skirtingo amžiaus grupių asmenų, savižudybių prevencija, pagalbos organizavimas ir teikimas priklausomybę turintiems asmenims.
Įstaigos finansavimas priklauso nuo Lietuvos Respublikos ekonominės būklės, savivaldybių perkamų paslaugų, laimėtų projektų lėšų.
Technologiniai- informaciniai veiksniai
Šiuolaikinėje, nuolat tobulėjančioje ir kintančioje informacinių technologijų aplinkoje, naujų technologijų pokyčiai ir jų naudojimas labai svarbūs. Naujos technologijos skatina naujų darbo metodų ir būdų, viešinimo, įvaizdžio strategijos priemonių atsiradimą.
Informacinės technologijos padeda sukurti naują, informacijos šaltinių ir bendravimo priemonių įvairovės praturtintą psichosocialinės pagalbos teikimo aplinką.
Planavimo sistema.
Siekiant užtikrinti Įstaigos nuoseklų darbą, yra rengiamas bendras įstaigos veiklos planas bei strateginis įstaigos veiklos planas. Kasmet sudaroma programos sąmata. Vidaus kontrolei ir rezultatų analizei atliekamas veiklos ir finansinių rezultatų vertinimas kas ketvirtį, po pusmečio ir metų pabaigoje. Įstaigos veiklos programa nuolat koreguojama, atsižvelgiant į LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir savivaldybių, kuriose vykdomos veiklos strateginius planus ir pan.
Finansiniai ištekliai
Įstaigos biudžetą sudaro savivaldybių biudžeto lėšos, už kurias savivaldybės perka skirtingas paslaugas, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos laimėtų projektų lėšos, taip pat kitų laimėtų projektų lėšos.
VIII SKYRIUS
SSGG ANALIZĖ
Tikslas – teikti kokybiškas, inovatyvias, orientuotas į asmenį ir į bendruomenę psichosocialines paslaugas Vakarų Lietuvoje.
STIPRYBĖS | SILPNYBĖS |
1.Atskirų savivaldybių palaikymas plėtojant psichosocialines paslaugas. 2. Dirba aukštas kompetencijas, išsilavinimą, darbo patirtį bei kvalifikaciją turintys specialistai. 3. Nuolatinis darbuotojų profesinis tobulėjimas. 5. Įstaigos darbuotojai turi patirtį kaip specialistų komanda,žino savo galimybes, pareigas ir atsakomybę. 6. Inovatyvių metodų nuolatinės paieškos, siekiant efektyvaus psichosocialinių paslaugų teikimo. 7. Veiklos vykdomos daugelyje savivaldybių. 8. Paslaugas teikia mobili komanda (du specialistai). | 1. Nepakankamas bendradarbiavimas su kai kuriomis vietos institucijomis. 2. Nepakankamas kai kurių savivaldybių finansavimas psichosocialinėms problemoms spręsti. Psichosocialinės gerovės kaip vieno iš prioritetinių sričių nebuvimas. 3. Naujai atsikūrusi įstaiga, susiduria su finansiniais sunkumais. 4. Patalpų, kur vykdomos veiklos, stygius. 5. Požiūris, kad teikiama pagalba turi duoti greitų rezultatų. |
GALIMYBĖS | GRĖSMĖS |
1. Galimybė organizuoti darbuotojų stažuotes ir mokymus; 2. Gerinti dar labiau Įstaigos mikroklimatą, komandinio darbo plėtojimą. 3. Įstaiga privalo išnaudoti visas galimybes, kad būtų plėtojamas ir gerinamas bendravimas, bendradarbiavimas su kitomis savivaldybėmis, socialinės srities įstaigomis ir kitomis institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis, religinėmis bendruomenėmis, ligoninėmis, bendruomenėmis, Probacijos tarnybomis, Šeimos centrais, policija ir kt. (pasirašomos bendradarbiavimo sutartys). 4. Pasitelkti į pagalbą savanorius. | 1. Kintanti įstatyminė bazė; 2. Didelė emocinė įtampa ir perdegimo tikimybė. 3. Kai kurių savivaldybių, pavienių asmenų požiūrio į psichosocialinių paslaugų naudos teikimą stoka. 4. Besikeičiantis, neaiškus finansavimas ir kintančios kainos. 5. Per didelis darbuotojų darbo krūvis. |
IX SKYRIUS
STRATEGINIO VEIKLOS PLANO ĮGYVENDINIMAS IR STEBĖSENA
VšĮ „Žmogaus socialinės integracijos centras“ strateginis veiklos planas sudaromas vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir siekiais nukreiptais į psichosocialinių paslaugų atnaujinimą, teikimą, orientuojasi į psichsocialinių paslaugų gerinimą, kuris koreliuoja su asmens ir visuomenės emocinės sveikatos, kitais gyvenimo kokybės aspektais (santykiai, somatinė sveikata, darbas/mokymasis, pomėgiai, socialinė sąveika ir kt.).
VšĮ „Žmogaus socialinės integracijos centras“ vadovas ir darbuotojai tiesiogiai atsakingi už strateginio veiklos plano įgyvendinimą. Direktorius stebi, ar įstaiga įgyvendina strateginį tikslą bei uždavinius, ar darbuotojai vykdo pavestas užduotis, ar vykdomų programų priemonės yra efektyvios ir atitinkamai patikslina strateginius veiklos planus. VšĮ „Žmogaus socialinės integracijos centras“ buhalteris stebi ir analizuoja, ar tinkamai ir skaidriai planuojamos ir naudojamos lėšos.
Strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsena vykdoma viso proceso metu. Su Strateginio veiklos plano įgyvendinimo rezultatais VšĮ „Žmogaus socialinės integracijos centras“ bendruomenė (steigėjas, savanoriai ir kt.) supažindinama kartą per metus. VšĮ „Žmogaus socialinės integracijos centras“ bendruomenė gali stebėti ir vertinti, kaip įgyvendinami strateginiai tikslai ir teikti siūlymus. Strateginis planavimas yra nuolatinis procesas, todėl siekiant užtikrinti plano aktualumą numatyta, kad keičiantis aplinkybėms, atsiradus naujų poreikių ir galimybių, planas bus peržiūrimas ir koreguojamas.
_________________________